Köpvilkor

Frakt

Våra normala leveranstider är 1-7 vardagar beroende på valt fraktalternativ. När du fyllt i ditt postnummer i kassan får du information om vilka leveransalternativ som är tillgängliga för dig.

Leverans

Du har som konsument rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening om ni inte godkänner ny leveranstidpunkt. Ångrar du ditt köp, kontakta kundtjänst på kundservice@nybrohar.se. För outhämtade paket debiteras 149Sek.

Vid skador på kartongen vid leveransen anmäl detta omgående till ditt utlämningsställe när du hämtar ut ditt paket. För att du ska känna dig trygg med din order kontrollvägs samtliga paket vi skickar.

Från nybrohar.se leverar vi endast inom Sverige.

Lägsta köpgräns

Nybrohar.se har en lägsta köpgräns på 1 Sek.

Pris

I priserna ingår moms med 25%. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Nybrohår inte råder över, t.ex. ändrad moms. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel som ex. priser, specifikation m.m samt lagerfel.

Gåva vid köp

Samtliga gåvor gäller så länge lagret räcker samt endast en gåva per person. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel som ex. priser, specifikation, lagerfel m.m. Köpkravet för att få gåvan beräknas efter eventuella rabatter och rabattkoder.

Betalning

I samarbete med Qliro erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Om du väljer att betala med faktura så har den en förfallotid på 14 dagar, fakturan skickas från Qliro. Du får alltid en följesedel tillsammans med din beställning. Mer information och fullständiga villkor om Qliro betalsätt hittar du här: https://www.qliro.com/sv-se.

Qliro är Nybrohår AB betalleverantör och hanterar betaltransaktioner i kassan. När du väljer Swish ser du därför att betalmottagaren är Q* Nybrohår AB vilket betyder att det är Qliro som är mottagare av pengarna för köpet och hanterar betalningen åt Nybrohår AB.

Alla prisuppgifter på nybrohar.se anges i SEK (svenska kronor)

Ångerrätt

Vid köp av varor från oss har du som kund rätt att frånträda köpeavtalet utan att ange något skäl inom 14 dagar från det att du mottog varan (ångerrätt). Öppnade och/eller använda hygienprodukter återtas inte på grund utav hälso- och hygienskäl. Om du beställt flera varor som levereras var för sig, eller en vara som levereras i flera delar vid olika tidpunkter, har du rätt att frånträda avtalet inom 14 dagar från det att du mottog den sista varan respektive den sista delen av varan. Om du vill utöva din ångerrätt ska du lämna ett klart och tydligt meddelande till oss, innehållande ditt namn, adress och eventuellt telefonnummer och e-postadress, om att du önskar frånträda avtalet, företrädesvis via e-post till kundservice@nybrohar.se. Vänligen ange kundnummer eller ordernummer vid kontakt för snabbast service.

Vi kan hjälpa dig men en förbetald returfraktsedel för en avgift på 39 sek som debiteras i samband med att returen har mottagits och hanterats.

För att du ska anses ha meddelat ditt utövande av ångerrätten i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Om du utövar din ångerrätt ska du utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från det att du fått varan, läs mer under avsnittet “Returer & Reklamationer”, eller kontakta vår kundtjänst på kundservice@nybrohar.se för information kring hur du returnerar produkten/produkterna. 

Om du frånträder köpeavtalet kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig samt dina leveranskostnader. Eventuella extra leveranskostnader till följd av att du valt ett annat leveranssätt än det minst kostsamma leveranssätt vi erbjuder återbetalas dock inte. Återbetalning görs inte heller för sådana kostnader för återsändande av varor som inte kan skickas med vanlig post. Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av sådana varor. Kostnaderna uppskattas till maximalt cirka 150 SEK. Vi har vidare rätt att debitera dig som konsument för en varas värdeminskning i den mån värdeminskningen beror på att du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Återbetalning kommer att ske utan onödigt dröjsmål och alltid senast inom 30 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet, förutsatt att vi inom denna tid fått varan i retur, eller mottagit kvitto utvisande att varan har sänts tillbaka till oss. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för köpet, om vi inte uttryckligen kommer överens om något annat sätt för återbetalning. Observera att kvitto för returen alltid ska sparas tills det att returen är hanterad.

OBS! För samtliga Remington produkter gäller 100 dagar öppet köp oavsett värde, undantag för tillbehör och accessoarer. Mer info om öppet köp och hur du går tillväga hittar du på denna sida: http://se.remington-europe.com/microsites/100-dagar-%C3%B6ppet-k%C3%B6p/

Utöver rätten till öppet köp gäller minst två års garanti för samtliga Remingtons produkter. För att få ytterligare 1 års extra garanti på dina köpta produkter, registrera dig inom 28 dagar efter köp på följande sida: https://se.remington-europe.com/product-registration.html

Reklamation

Du har som kund rätt att reklamera fel i beställd vara inom skälig tid från det att du upptäckte, eller borde ha upptäckt eventuellt fel i varan. Vi rekommenderar att du reklamerar snarast möjligt. Reklamation ska under alla omständigheter ske senast inom tre år från det att du tog emot varan*. Reklamation kan göras via e-post till kundservice@nybrohar.se. Vänligen ange kundnummer eller ordernummer vid kontakt för snabbast service.

När varan returnerats till oss kommer den att undersökas och om vi godkänner reklamationen kommer vi att hantera reklamationen i enlighet med bestämmelserna i konsumentköplagen (1990:932) genom att i första hand reparera varan eller leverera en ny vara. I förekommande fall kan det istället bli aktuellt med nedsättning av priset eller att vi återbetalar kostnaden för varan till dig.

Varan kommer att undersökas i enlighet med den beskrivning av eventuellt fel som du som kund lämnar i samband med reklamationen. Det är därför viktigt att du lämnar en så utförlig beskrivning som möjligt. Om varan efter undersökning befinns felfri eller utsatt för yttre åverkan och reklamationen därför inte godkänns, kommer du som kund att debiteras vår kostnad för att undersöka varan samt fraktkostnad.

Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt via kundservice@nybrohar.se. En skriftlig reklamation samt bildunderlag på paketet måste vara oss tillhanda senast två dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning. Alla våra produkter vägs och scannas in vid packning. Skulle det hända att det saknas en vara så kommer det behöva göras en reklamation hos Postnord, detta gör kunden direkt genom deras sida https://www.postnord.se/kontakta-oss/reklamera. Skulle det handla om en stöld så krävs även en polisanmälan.

Hos oss på nybrohar.se har du som kund alltid 3 års reklamationsrätt på våra el produkter.

Behandling av Personuppgifter

Din personliga integritet är viktig för oss. När du handlar på nybrohar.se behandlar vi personuppgifter som du tillhandahåller till oss och som genereras på webbplatsen när du surfar och handlar hos oss. Nybrohår AB org. nr 559432-7982 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter som sker när du besöker nybrohar.se och handlar av oss. Vi tillser alltid att all behandling av dina personuppgifter sker på ett säkert sätt och enligt tillämplig lagstiftning.

I vår Integritetspolicy som du kan läsa här beskriver vi närmare:

  • i) Vilka personuppgifter vi behandlar från dig.
  • ii) Ändamålen med behandlingen av dina personuppgifter
  • iii) De rättsliga grunderna för vår behandling av dina personuppgifter.
  • iv) Hur länge vi lagrar dina personuppgifter.
  • v) Vilka rättigheter du har med anledning av att vi behandlar dina personuppgifter.
  • vi) Hur du kommer i kontakt med oss om du har frågor om hur vi behandlar dina personuppgifter.

I kassan ombeds du att ta del av vår Integritetspolicy med information om hur vi behandlar dina personuppgifter innan du slutför ditt köp.

Tvist

Som konsument har du, i händelse av tvist, rätt att hänföra tvisten till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi har som policy att följa ARN:s rekommendationer. Du kan kontakta ARN via deras hemsida, www.arn.se, eller genom att skicka brev till ARN på adressen:

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Du kan också vända dig till EU-kommissionens online-plattform för alternativ tvistelösning som nås genom denna länk: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.show.

Information om Cookies

Cookies är en nödvändighet för att webbplatsen ska fungera som den ska. De bidrar till att kartlägga ditt besök på nybrohar.se och det är tack vare dessa cookies som vi på Nybrohar AB kan se till att optimera och skräddarsy sidan efter just dina behov och intressen. Det intressanta med cookies är bland annat att de minns vilka produkter du lagt i varukorgen, om du besökt vår sida tidigare och dylikt. Hela varukorgen är sparad med hjälp av cookies, vilket betyder att cookies är en förutsättning för att du ska kunna genomföra köp via vår webbplats.

Övrigt

Är du under 18 år krävs målsmans godkännande för att handla hos oss.